Wednesday, June 28, 2006

زوکو در مراسم دودویی (چشن باستانی اواو ها)

مراسمی سنتی و بسیار قدیمی که در آن جوان ها به سمت تجربه اولین آشنایی شون می روند. این مراسم هرسال برگزار می شود. قانونی در بین مردم اواو هست که جوانان باید تا بیست سالگی حتما یک بار تجربه آشنایی با جنس مخالف را داشته باشند.

زوکو دیگر به سن لازم رسیده بود و قرار بود آن سال در مراسم دودویی شرکت کند. او بسیار هیجان زده بود. چند وقتی بود که دختری به اسم نوشو رو دوست می داشت و این مراسم را فرصت خوبی می دانست برای رسیدن به او.

در این مراسم چهارصد دختر و پسر شرکت داشتند. مراسم در سالن بزرگی برگزار می شد. قبل از شروع مراسم چند راهنما چگونگی برگزاری جلسه را برای جوانان توضیح می دادند:

سلام به شما جوانان. این مراسم یکی از سنت های دیرینه و مهم خاندان اواو هاست. شما قراره یکی از عجیب ترین چیزهای دنیا را تجربه کنید. شما قراره بشید دونفر. شما با دونفر شدن ابزار قدرتمندی برای بازی نقش خود در دنیا به بهترین وجه پیدا می کنید. ببینید برای اینکه درک بهتری داشته باشید آن را به رقص تشبیه می کنم. رقص دونفر مطمئنا جای کار بیشتری نسبت به رقص تک نفره دارد. در رقص دونفره شما حرکات ترکیبی دارید. دونفر قابلیت های خود را به اشتراک می گذارند.

حتما قبل از این دوستانی داشتید. اما امروز قراره دونفره بودن خاصی رو تجربه کنید. قراره بهترین بازیگر مکملتون و یا بهترین همراه رقصتون را انتخاب کنید.”

زوکو از هیجان داشت دیوانه می شد، او می خواست با نوشو بشه دو نفر.

خوب حال مراسم به این شکله. چشمهای شما با دستمالی بسته می شود. شما تنها می توانید رنگ لباس همدیگر را تشخیص دهید. لباس نارنجی برای دختر ها و لبای آبی برای پسرها. همچنین دهان شما نیز با چیزی پوشیده می شود که صدای شما قابل تشخیص نباشد.

دو کار هست که شما اجازه انجامش رو دارید. یک لمس صورت همدیگر، دو پرسیدن سوال و جواب گرفتن. تمام سوالهای شما توسط ما شنیده می شود پس لطفا اسم همدیگر رو نپرسید و در کل کلک و اینا نزنید.

برای لمس صورت همدیگر باید از شخص مورد نظر اجازه بگیرید و در صورت اجازه ندادن شما حق ندارید به صورت او دست بزنید. کسانی که در روی صورت خود نشانه ای دارند، مثل جوش و اینا که مشخصه آنهاست نباید اجازه بدهند طرف به صورتشان دست بزند. نکته ای که باید در اینجا اشاره کنم اینه که تا دیدید که طرف شما اجازه نمی دهد که به صورتش دست بزنید فکر نکنید که حتما از اونهاست که نشانه داره. خیلی ها هستند که اعتقاد دارند که رابطه باید بدون هیچ استفاده از حواس صورت بگیرد، کاملا از طریق چیزی ماورایی. این اشخاص به خوخی ها مشهورند. من مطمئنم بین شما از این افراد زیاده.

در آخر چند نکته در مورد رابطه. لمس صورت برای نزدیکی جسمی شماست. شما فقط صورت طرف مورد نظر را لمس کنید و بگذارید که احساس شما به جای شما جواب دهد. سوال ها برای افراد شدیدا عقل گراست. خوخی ها نیز به چیزی ماورای درک خودشان متوصل می شوند.”

زوکو خیلی زود فهمید که یک خوخی است. اون اعتقاد داشت که نباید هیچ سخنی و هیچ لمسی صورت بگیرد. اون سکوت محض رو همه چیز می دانست. امیدوار بود که نوشو نیز یک خوخی باشد.

ماجرا شروع شد. زمان مشخصی داشت و اگه بعد از اون زمان بعضی ها به نتیجه نرسیده بودند. هرکی به هرکی نزدیکتر بود رو برای هم انتخاب می کردند.

زوکو چشمهاش رو بست و تمرکز کرد. او می خواست حضور نوشو را حس کند و به سمت او برود. دخترهایی بودند که از او می خواستند که اجازه دهد لمس شود، یا کسانی که سوال می کردند. اما او با فرورفتن در سکوتی محض به دنبال نوشو می گشت. او یواش یواش به این واقعیت که ممکن است در این انتخاب شانسی، به نوشو نرسد، پی می برد. او تحمل نداشت. زمان داشت به پایان می رسید. به نظر می رسید هیچ نیروی ماورایی به او کمک نمی کرد. با خود فکر کرد اگر تا بحال نوشو با کس دیگری رفته باشد، چی؟ او نفرت شدیدی نسبت به این آیین مسخره احساس می کرد.


ادامه دارد...

4 Comments:

At 9:11 AM, Blogger niyoosha said...

chejouri beporse vaghti nemitoune beharfe? man in ghesmate khookhia ro nafahmidam!
khoube ke lebase dokhtara narenjie:))
va albate chizaye dige:))

 
At 11:19 AM, Blogger Mammad Ali said...

bebin oon chizi ke mizaran joloye dahaneshoon faghat baaes mishe ke sedaashoon taghir peidaa kone , baraye ineke az rooye seda nashe tashkhis dad , na inke sedaashoon dar nayaad,

khookhiha mojodat e ghabel e bahsian, hala badan rajeb beheshoon ye kam harf mizanam, ama felan farz kon mojodati shadidan khiaal pardaazan, mojodati ke etefaghat ro be chizi mavaraaei nesbat midan, na ghavanin e mekaniki,

yadete ye modat trip narenji boodi,
in narenji daghighan be khatere in bood, va abi ham chon rang e abi ro khodam doost daaram,

 
At 12:29 PM, Blogger niyoosha said...

mikhay yeho begou esme yarooram az tripe esme niousha derakhshan gerefti dige!:)) na begou! befarma bala! rahat bash :))

 
At 9:53 PM, Blogger Mammad Ali said...

nemidoonam, vali khob esm e niusha ro khosham miad, khodeshoonam hamchin bad nistan, kholase inke donbal e ye esm boodam in dar oomad dige,

hala chera az noe derakhshan, nazaret rajeb be boland chie?

bad rasti ye pishnahad, age to khasti, hala ya bachehaye dige, in shakhsiat e nosho ro bardaarid o parvareshesh bedid o inja benevisid,

jedan bahal mishe,

 

Post a Comment

<< Home